CombiQ och Labotek Nordic tecknar avtal

– för att koppla upp maskiner inom plastindustrin

CombiQ, som levererar elektronik och molntjänster för datadrivna beslut och Labotek Nordic, en ledande leverantör av utrustning till plastindustrin, har ingått ett strategiskt samarbetsavtal. Genom samarbetet kommer företagen att arbeta tillsammans för att koppla upp maskiner och möjliggöra datadrivna beslut.

Det snabbt föränderliga affärsklimatet kräver att företag anpassar sig och kontinuerligt förbättrar sina erbjudanden. Genom att använda sig av dataanalys och maskininlärning kan man dra nytta av den data som genereras från maskiner inom plastindustrin.

En av de främsta målsättningarna för samarbetet är att förse kunderna med ett attraktivt serviceerbjudande med kraftfulla verktyg för att analysera data, förutsäga trender och fatta datadrivna beslut. Genom att ansluta Labotek Nordics maskiner till CombiQ´s molntjänst, CombiQloud, kommer Labotek Nordics servicetekniker kunna dra nytta av realtidsdata och göra snabbare analyser. Detta kommer att leda till ökad effektivitet, energibesparingar och högre kvalitet i produktion. Labotek Nordic kommer att branda lösningen med Akkasense, en del av varumärket Akkatek.

”Vi är mycket glada över att ingå detta partnerskap med Labotek Nordic”, säger Joakim Nordén, Sales Manager på CombiQ. ”Genom att kombinera våra styrkor inom industriell IT och sensorteknik kommer vi att vara en del av Labotek Nordics serviceerbjudande för att möjliggöra innovativa framsteg inom plastbranschen.”

Jonas Svensson, VD på Labotek Nordic, uttrycker också sin entusiasm för samarbetet: ”Vårt samarbete med CombiQ kommer att stärka vår position som en ledande leverantör. Genom att erbjuda våra kunder möjligheten att använda data för att fatta bättre och snabbare beslut kommer vi att göra verklig skillnad i service för våra kunder.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Joakim Nordén – Försäljningschef CombiQ

joakim.norden@combiq.com